Všeobecné obchodní podmínky
obchodní společnosti EMSAN s.r.o.
Obsah:
- Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele
- Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.7.2024
- Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele
I.
Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
EMSAN s.r.o.
se sídlem: Pod Zámečkem 3638, Frýdek, 738 01 Frýdek-Místek
C 31501 vedená u Krajského soudu v Ostravě
IČ: 26939185
Kontaktní údaje
e-mail: info@emsan.cz
telefon: +420722511111
www: www.emsan.cz
(dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.emsan.cz (dále je „internetový obchod“).
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ZÁVAZNĚ OBJEDNAT A ZAPLATIT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je pravdivé vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu rekapitulaci objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na e-mailovou adresu kupujícího, přičemž za toto potvrzení se považuje e-mail prodávajícího, v němž bude uvedeno, že se objednávka vyřizuje.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.
- Prodávající je oprávněn i) neakceptovat objednávku kupujícího nebo ii) požadovat úhradu kupní ceny před odesláním zboží nebo iii) od uzavřené smlouvy kdykoliv odstoupit před dodáním zboží, pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím (zejména v případě, kdy v 6 měsících bezprostředně předcházejících učinění objednávky opakovaně nepřevzal zboží).
- Nabídky, které se kupujícímu zobrazují v rámci výsledků vyhledávání v e-shopu, se zobrazují zejména na základě parametru shody fráze zadané do vyhledávače s názvem zboží v nabídce e-shopu. Tento parametr ve srovnání s ostatními umožňuje předkládat kupujícímu výsledky vyhledávání přesněji odpovídající jeho nákupním preferencím.
IV.
Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V.
Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího uvedený ve výzvě k platbě, která bude kupujícímu doručena,
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího nebo platební kartou prostřednictvím platební brány,
- dobírkou v hotovosti nebo kartou, pokud to dopravce umožňuje, při předání zboží.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy. Prodávající není povinen zboží dodat kupujícímu před uhrazením kupní ceny.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím v objednávce.
- Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Je-li kupující v prodlení s převzetím zboží, prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, odstoupit od smlouvy pro porušení povinnosti kupujícím.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží nebo zaslán kupujícímu elektronicky na jeho e-mail zadaný v objednávce. Kupující se zasíláním elektronických faktur výslovně souhlasí.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
VI.
Odstoupení od smlouvy kupujícího
- Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
- o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
- o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
- o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4.
- v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy pouze částečně (tj. případ, kdy kupující zakoupil více zboží, ale vrátil pouze část zboží), má takový kupující nárok na vrácení nákladů náklady na dodání zboží v následujícím: (i) pokud by náklady na dodání byly stejné, bez ohledu na množství zakoupeného zboží, tak spotřebitel v případě částečného odstoupení nemá nárok na vrácení nákladů na dodání zboží, (ii) pokud by se náklady na dodání zboží zvýšily z důvodu přidání vráceného zboží do objednávky, má kupující nárok na takovou odpovídající část nákladů na dodání zboží (o které se zvýšila částka nákladů na dodání ohledně vráceného zboží).
- Nárok na akční výhodu v podobě nákladů na dodání zdarma vzniká, pokud objednávka splňuje všechna pravidla pro poskytnutí akční výhody. Pokud kupující vrací pouze část zboží (částečné odstoupení od kupní smlouvy) a cena ponechaného zboží nepřekračuje stanovenou hranici pro nárok na akční výhodu, zaniká nárok na takovou akční výhodu a prodávající má právo požadovat po kupujícím úhradu nákladů na nejlevnější nabízený způsob dopravy v případě ohledně ponechaného zboží. Prodávající je oprávněn započítat tyto náklady oproti pohledávce kupujícího na vrácení kupní ceny vráceného zboží.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím. To platí i v případě kupujícího, který nejedná jako spotřebitel.
- V případě, že kupující odstoupí (třeba i částečně) od smlouvy, je kupující povinen předat prodávajícímu zboží, ohledně kterého došlo k odstoupení od smlouvy. V případě využití odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího bez uvedení důvodu v zákonné lhůtě není prodávající povinen vrácené nevyhovující zboží kupujícímu vyměnit za jiné, tj. kupující, má-li zájem o jiné zboží coby náhradu za vrácené nevyhovující zboží, musí učinit novou objednávku.
- Byla-li s koupi zboží, ohledně něhož kupující odstoupil od smlouvy spojena jiná akční výhoda – dárek, je kupující povinen společně se zbožím vrátit i tento dárek. Byla-li s koupi zboží, ohledně něhož kupující odstoupil od smlouvy spojena jiná akční výhoda – sleva na jiné zboží, tato sleva zaniká a kupující je povinen doplatit cenu tohoto zboží bez poskytnuté slevy.
VII.
Práva z vadného plnění kupujícího
- Prodávající má povinnost doručit kupujícímu zboží bez vad. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který ji kupující – spotřebitel požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Spotřebitel rozumně očekávat, a
- věc odpovídá kupující nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
Projeví-li se vada zboží zakoupeného kupujícím v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající.
Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí.
- Prodávající je odpovědný vůči kupujícímu za vady zboží dle zákonných podmínek zejména v § 2099 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- na odstranění vady opravou věci,
- na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na:
- odstranění vady, anebo
- na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Kupující může nahlásit reklamaci jakýmkoli způsobem, který dá dostatečně na najevo jeho vůli.
Ve snaze usnadnění procesu nahlášení reklamace prodávající doporučuje, aby nahlášení reklamace obsahovalo zejména následující údaje: jméno, příjmení, e-mailovou adresu, číslo bankovního účtu, adresu (ulice, číslo domu / bytu, PSČ, město (pošta)), telefon, způsob kompenzace, číslo objednávky, informace, které zboží a z jakého důvodu je reklamováno, a v případě, že bylo zboží instalováno, popis způsobu instalace, datum instalace, označení osoby, která instalaci prováděla a doklady týkající se této instalace.
Reklamace týkající se služeb poskytovaných elektronickou formou ze strany prodávajícího, mohou být nahlášeny zejména prostřednictvím odeslání e-mailu na adresu: info@emsan.cz. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
O způsobu vyřešení reklamace bude kupující informován způsobem uvedeným během hlášení reklamace. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Má-li Zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží měla bez vady.
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předchozím odstavcem,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího – spotřebitele.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadné věci, kterou kupující – spotřebitel obdržel.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.
1. V případě jakýchkoliv nedostatků v poslané reklamaci prodávající požádá kupujícího o jejich doplnění v souladu s kontaktními údaji kupujícího uvedenými v dané reklamaci.
VIII.
Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou nebo v objednávce.
IX.
Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
X.
Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
2. Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele
Tyto všeobecné obchodní podmínky pro velkoobchod (dále jen „Obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu EMSAN umístěného na webovém rozhraní www.emsan.cz (dále jen „Webové rozhraní“), mezi:
EMSAN s.r.o.
obchodní společností zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě v oddíle C, vložka 31501
identifikační číslo: 26939185
DIČ: CZ26939185
sídlem: Pod Zámečkem 3638, Frýdek, 738 01 Frýdek-Místek
tel. číslo: +420722511111
e-mail: info@emsan.cz
jako prodávající na straně jedné (dále jen „Prodávající“)
a
právnickou osobou nebo podnikající fyzickou osobou uzavírající s Prodávajícím na základě těchto Obchodních podmínek smlouvy
jako kupující na straně druhé (dále jen „Kupující“).
Prodávající a Kupující jsou dále v této Smlouvě označování společně jako „Smluvní strany“ nebo toliko „Strany“ a jednotlivě jako „Smluvní strana“ nebo toliko „Strana“.
I.
Registrace Kupujícího
- K uzavírání smluv mezi Prodávajícím a Kupujícím dle těchto Obchodních podmínek dochází na základě objednávky Kupujícího učiněné prostřednictvím Webového rozhraní. K přístupu do Webového rozhraní je vyžadována předchozí registrace Kupujícího.
- Má-li Kupující zájem provést registraci do Webového rozhraní, je povinen vyplnit registrační formulář dostupný na internetové stránce www.emsan.cz a tento odeslat Prodávajícímu. Kupující je v rámci registračního formuláře povinen vyplnit veškeré informace označené jako povinné, a to pravdivě. Odesláním registračního formuláře Kupující souhlasí se zněním těchto Obchodních podmínek, které jsou výhradními obchodními podmínkami upravující v těchto Obchodních podmínkách uvedený právní vztah mezi Smluvními stranami.
- Registrace Kupujícího v rámci podnikatelského režimu je umožněna pouze v případě, že Kupující je podnikatelem. Kupující je povinen na výzvu prodávajícího prokázat, že je podnikatelem, a to zasláním kopie živnostenského nebo jiného oprávnění či výpisu z obchodního rejstříku na kontaktní e-mail prodávajícího.
- K registraci Kupujícího a otevření jeho přístupu do Webového rozhraní dochází na základě potvrzení registrace Kupujícího ze strany Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo registraci Kupujícího nepotvrdit, a to zejména z důvodu, že (i) Kupující neuvede pravdivě veškeré údaje požadované v rámci registračního formuláře, (ii) Kupující není podnikatelem, příp. tuto skutečnost Prodávajícímu nedoloží, (iii) s Kupujícím je vedeno exekuční nebo insolvenční řízení, anebo existují jiné pochybnosti o jeho schopnosti dostát svým závazkům atd., (iv) nebo registrací není naplňován smysl této registrace (zejména zájem na budoucím uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím); v takovém případě není Kupujícímu zřízen přístup do Webového rozhraní.
- Prodávající je povinen uchovávat své přístupové údaje do Webového rozhraní v tajnosti a nezpřístupňovat je jakýmkoli třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu Kupujícího třetí osobou.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj uživatelský účet déle než šest měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti dle uzavřených smluv (vč. těchto Obchodních podmínek).
II.
Objednávka a uzavření smlouvy
- Na Webovém rozhraní je uveden seznam zboží včetně popisu hlavních vlastností jednotlivých položek. Prezentace zboží uvedená na Webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o návrh Prodávajícího na uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, aby Kupující odeslal objednávku a aby došlo k přijetí této objednávky Prodávajícím.
- Kupující provádí objednávku prostřednictvím Webového rozhraní, a to zvolením konkrétního zboží, pravdivým vyplněním všech povinných údajů v rámci objednávkového formuláře, odsouhlasením těchto obchodních podmínek a odesláním objednávky. Odesláním objednávky je tato objednávka pro Kupujícího závazná.
- Prodávající není povinen obdrženou objednávku potvrdit. Nepotvrzená objednávka není pro Prodávajícího závazná. Prodávající je oprávněn ověřit si objednávku v případě pochybností o pravosti a vážnosti objednávky. Neověřenou objednávku může Prodávající odmítnout. Informace o přijetí objednávky Kupujícího se nepovažuje za potvrzení/přijetí objednávky Prodávajícím.
- Prodávající je oprávněn odmítnout objednávku Kupujícího dále zejména z důvodu (i) nedostatečných skladových zásob nezbytných pro splnění objednávky Kupujícího, (ii) chybně uvedených cen produktů ve Webovém rozhraní, (iii) existenci závazků Kupujícího vůči Prodávajícímu (a to i historicky) atd.
- Objednávka musí vždy obsahovat přesný název objednaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje Kupujícího (jméno a příjmení či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu).
- Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy bylo Kupujícímu doručeno přijetí závazné objednávky ze strany Prodávajícího, a to i ve formě e-mailu, že se objednávka vyřizuje. Pokud by k přijetí nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy bude Kupujícím uhrazena celá kupní cena, ledaže do 5 pracovních dní Prodávající uzavření smlouvy odmítne a Kupujícímu zaslanou kupní cenu ve lhůtě 10 pracovních dní vrátí na účet, z nějž byla odeslána. Součástí uzavřené smlouvy jsou ustanovení těchto Obchodních podmínek, které jsou výhradními obchodními podmínkami použitými v rámci uzavřené smlouvy.
- Zrušení či změny objednávky jsou možné pouze po dohodě s Prodávajícím. V případě zrušení objednávky ze strany Kupujícího má Prodávající nárok na storno poplatek ve výši 50 % z ceny zboží.
III.
Dodací podmínky
- Doba dodání závisí na aktuální dostupnosti zboží. Dobu dodání lze zjistit dotazem u Prodávajícího.
- Prodávající je povinen dodat zboží Kupujícímu dohodnutým způsobem, řádně zabalené a vybavené potřebnými doklady. Potřebnými doklady jsou zejména návody k použití, certifikáty a další dokumenty nezbytné pro převzetí a užívání zboží. Není-li uvedeno jinak, jsou doklady poskytovány v českém jazyce.
- Na základě dohody Smluvních stran může Prodávající zajistit pro Kupujícího přepravu zboží. Jednotlivé možnosti způsobu dodání jsou uvedeny v rámci Webového rozhrání. Cenu dopravy i pojištění je povinen hradit Kupující, a to dle informací uvedených v rámci Webového rozhraní. Za dodání zboží Kupujícímu se považuje předání zboží prvnímu dopravci. Není-li výslovně dohodnuto jinak, je místem dodání sklad Prodávajícího. Volba konkrétního přepravce je na straně Prodávajícího.
- V případě, že si kupující zajistí vlastní dopravu, bude zboží pro Kupujícího připraveno ve skladu Prodávajícího, není-li výslovně dohodnuto něco jiného.
- Kupující je povinen dodané zboží převzít a převzetí potvrdit v dodacím listě nebo v jiných přepravních nebo výdejních dokladech. Tuto povinnost má i v případě, že má výhrady k provedení dodávky zboží či zboží samotnému. Veškeré výhrady je povinen uvést v dodacím listu.
- Na Kupujícího přechází nebezpečí škody na zboží převzetím zboží nebo okamžikem, kdy je Kupujícímu umožněno se zbožím nakládat (bez ohledu na to, zda kupující zboží převezme nebo ne).
- Před převzetím zboží je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně oznámit přepravci. O závadách bude sepsán protokol. Není-li sepsán protokol o závadách, ztrácí Kupující nároky plynoucí z porušeného obalu zboží.
- Neprodleně po převzetí zboží je Kupující povinen zkontrolovat zboží, zejména je povinen zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě zjištění nesouladu je povinen jej oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 5 pracovních dnů od převzetí zboží. Zjištěné závady je Kupující povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci ve stejné lhůtě zaslat Prodávajícímu spolu s oznámením závady.
- Nepřevzetím zboží ze strany Kupujícího není dotčeno právo Prodávajícího požadovat úhradu kupní ceny v plné výši.
IV.
Cena zboží a platební podmínky
- Kupující má možnost zaplatit kupní cenu zejména některým z níže uvedených způsobů:
- před dodáním zboží:
- převodem na bankovní účet Prodávajícího na základě daňového dokladu v době splatnosti uvedené na daňovém dokladu,
- při převzetí zboží:
- hotově (při osobním převzetí)
- na dobírku (při využití přepravce)
- po dodání zboží
- převodem na bankovní účet Prodávajícího na základě daňového dokladu v době splatnosti uvedené na faktuře.
- před dodáním zboží:
- Prodávající je oprávněn neumožnit placení zboží po dodání zboží. Tento způsob platby je zpravidla vyhrazen pro stálé zákazníky. Není-li dohodnuto jinak, je daňový doklad zasílán e-mailem na e-mailovou adresu Kupujícího.
- Konkrétní nastavení cen, jakož i platební podmínky konkrétního Kupujícího jsou Kupujícímu předány prostřednictvím Webového rozhrání Prodávajícího, případně jsou předmětem individuálních smluvních ujednání mezi Kupujícím a Prodávajícím.
- Při nedodržení doby splatnosti dle těchto obchodních podmínek může být Kupujícímu účtována smluvní pokuta ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok Prodávajícího na náhradu škody, která mu prodlením kupujícího vznikla, tím není dotčen.
- V případě prodlení Kupujícího s úhradou ceny zboží je Prodávající rovněž oprávněn pozastavit další dohodnuté dodávky zboží, a to až do okamžiku úhrady všech splatných závazků Kupujícího. V případě zálohové platby není Prodávající povinen dodat Kupujícímu Zboží, neuhradí-li Kupující zálohovou platbu.
- Kupující nabude vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením kupní ceny. Až do uhrazení celé kupní ceny si Prodávající vyhrazuje vlastnické právo ke zboží.
V.
Odstoupení od smlouvy
- Do doby převzetí zboží Kupujícím je Prodávající oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí Prodávající Kupujícímu kupní cenu, která již byla Kupujícím zaplacena, bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel Kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud Kupující žádný účet do 5 dnů od odstoupení Prodávajícímu nesdělí).
- Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li Kupující v prodlení s úhradou kupní ceny zboží déle než 10 pracovních dnů.
- Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li Prodávající v prodlení s dodáním zboží déle než 4 týdny od sjednaného dne dodání. Pokud je Prodávající v prodlení s dodáním pouze části zboží dle objednávky, je Kupující oprávněn odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k této části.
- Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo dodáno řádně, včas a bez vad.
- Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a v případech smluv sjednaných elektronickou cestou též elektronicky. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé Smluvní straně.
- Byl-li společně se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran účinnosti.
VI.
Práva z vad
- Kupující ztrácí práva z vad, neoznámí-li vadu včas dle čl. III. odst. 8 těchto Podmínek.
- V případě vady zboží má Kupující pouze právo na odstranění vady zboží, popřípadě – není-li odstranění vady možné nebo hospodárné – právo na výměnu zboží nebo jeho části.
- Má-li Kupující dle občanského zákoníku z důvodu vady zboží a prodlení Prodávajícího s jejím odstraněním dle předchozího odstavce právo od smlouvy odstoupit, může tak učinit pouze za předpokladu, dá-li Prodávajícímu dodatečnou lhůtu k odstranění vady zboží nikoli kratší než 30 dnů a tato lhůta uplyne. Týkají-li se vady pouze části dodaného zboží, je Kupující oprávněn při splnění podmínek stanovených občanským zákoníkem odstoupit od Smlouvy pouze částečně v rozsahu odpovídajícím množství vadného zboží. Kupující své případné nároky z vadného plnění není oprávněn započíst proti nárokům Prodávajícího na zaplacení kupní ceny.
- Kupující je povinen Prodávajícímu bezplatně poskytnout veškerou součinnost nutnou k řádnému odstranění vady.
- Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku pouze, je-li to sjednáno.
VII.
Ochrana osobních údajů
- Podmínky ochrany osobních údajů jsou dostupné zde: www.emsan.cz.
VIII.
Závěrečná ustanovení
- Pokud vztah související s užitím Webového rozhraní nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem (s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží).
- Smluvní strany sjednávají, že místně příslušným soudem pro řešením sporů souvisejících s užitím Webového rozhraní nebo právních vztahů založený smlouvou je obecný soud Prodávajícího.
- Je-li některé ustanovení Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či Obchodních podmínek vyžadují písemnou formu; tím není dotčeno následující ustanovení.
- Podmínky užití Webového rozhraní se řídí Obchodními podmínkami ve znění platném a účinném ke dni odeslání žádosti o registraci ve Webovém rozhraní Prodávajícího ze strany Kupujícího. Jednotlivé smlouvy uzavřené mezi Smluvními stranami se řídí Obchodními podmínkami ve znění platném a účinném ke dni odeslání objednávky Kupujícího.